Holi/ Chitwan National park - Reisverslag uit Naudanda, Nepal van Thomas Lammers - WaarBenJij.nu Holi/ Chitwan National park - Reisverslag uit Naudanda, Nepal van Thomas Lammers - WaarBenJij.nu

Holi/ Chitwan National park

Blijf op de hoogte en volg Thomas

12 April 2018 | Nepal, Naudanda

Het was vroeg in de morgen toen de wekker voor het eerst af ging. Het waren maar een paar uurtjes die mijn lichaam had kregen om te herstellen van de voorgaande dag. In Nepal werd er namelijk het Holi feest gevierd. Het is het hindoeïstisch lentefeest dat wordt gevierd door locale mensen en toeristen. Op het kleurrijke festijn is iedereen vrolijk. Er wordt gedanst, gefeest en gedronken. Van het drinken had ik onverwachts iets meer last dan verwacht. Gelukkig had ik mijn spullen al ingepakt voor het holi feest. Lucky me! Eenmaal beneden bij het hotel was ik blij om te zien dat ik niet de enige was met kleine oogjes. We zijn om 6 uur vertrokken met een ingehuurd busje naar Chitwan. Dit is één van de vele nationale parken in Nepal. Nadat mijn nek 6 uur lang heeft mogen genieten van de (onverharde) wegen, konden we eindelijk uitstappen bij de eindbestemming. Tijdens de lunch werd het programma besproken. Het programma bestond uit diverse onderdelen verdeeld over vier dagen. Van varen op het water bij ochtendlicht tot het wassen van een olifant. De eerste 3 dagen hebben we ons prima vermaakt. Al vrij snel werd duidelijk hoe sommige olifanten behandeld werden en dat heeft er toe geleid dat sommige groepsleden afhaakten bij verschillende activiteiten. Ik heb zelf ook in dubio gezeten nadat ik het welzijn van sommige olifanten heb gezien. Uiteindelijk heb ik toch gekozen om alle activiteiten door te laten gaan, omdat ik vond dat ik voorafgaand beter had moeten nadenken. Tevens had ik alles in de voorbereidingen al betaald.
In nacht van dag 3 op dag 4 hebben we mogen overnachten in een wachttoren. We kamen pas aan rond 06:00 PM, dus we hebben weinig dieren kunnen zien. Dat was erg jammer. Het slapen tussen de vele muggen heeft er onder andere voor gezorgd dat deze padvinder een korte nacht heeft had. De tweede oorzaak van de korte nacht was het slechte eten. Midden in de nacht werd ik wakker. Mijn buik vertelde me dat ik gigantisch snel moest gaan rennen. Na twee minuten bleek dat ik een goed onderbuikgevoel had. Ik heb helaas een aantal keer ‘achteruit gegeten’. De volgende ochtend kreeg ik helaas geen eten naar binnen tijdens het ontbijt. De terugreis was dus afzien. Ik heb twee dagen rustig aan gedaan en nu ben ik weer helemaal de oude.
Al met al was Chitwan leuk voor een keer. Het is wel erg toeristisch.

Check ook mijn fotoblog op de volgende link:
https://www.polarsteps.com/ThomasLammers/447831-trip-to-nepal?s=cca1cf6f-d575-4578-8f2b-2d53f01faf81

Of mijn Vlog:
Volg 1:
https://www.youtube.com/watch?v=dDZGbxRy9k0

Volg 2:
https://youtu.be/pL01U4j1Id0

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hoi, ik ben Thomas Lammers. Ik volg momenteel de PABO in Nijmegen aan de HAN. Ik ga voor 3,5 maand naar Nepal, voor een stage in het primaire onderwijs. Ik vetrek 30 januari en ik ben te vinden rond de stad Pokhara. In deze stad slaap ik bij een gastgezin. Ik wil jullie graag op de hoogte houden van de avonturen die ik ga meemaken.

Actief sinds 30 Jan. 2018
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 4334

Voorgaande reizen:

30 Januari 2018 - 12 Mei 2018

De reis naar Nepal

Landen bezocht: